onsdag den 30. maj 2012

Jeg ved godt det ikke lige er årstiden!

Denne grønsagssuppe smager bare fantastisk, minder lidt om minestrone suppe.
Jeg ved godt det ikke lige er sæson for supper, men nu da varmen er væk for en stund, kan sådan en suppe da varme lidt;-)

Grønsagssuppe
10 liter suppe

3 store grønne løg
1 ds flåede tomater
½ hvidkålshoved
1 stor håndfuld frosne bønner
1 kg gulerødder
1 peberfrugt
½ selleri
6 grønsags bouillionterninger
1 dåse/glas fond
1 dåse tomatsuppe
1 glas taco sauce (mild)
salt, peber, karry og persille

Jeg snitter alle grønsagerne, blander dem med resten af ingredienserne, fylder vand i gryden så det hele lige er dækket.
Lad det koge i 10 min. derefter småsimre til grønsagerne er bløde. Jeg bruger derefter stavblenderen til suppen, men den kan sagtens undværes.
Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. I mit hjem er det suppe tid hele året rundt hver onsdag ell. torsdag.
    Jeg ELSKER suppe. Sundt, billigt og hurtigt at lave. Ummmm :)

    SvarSlet