søndag den 16. februar 2014

Kage opskrift til Piratskib

Chokoladekage 

3 æg
4½ dl sukker
250 g smeltet magarine
3 tsk bagepulver
6½ dl hvedemel
3 tsk vanilliesukker
4 spsk kakaopulver
2½ dl mælk

Pisk æg og sukker hvidt, hæld herefter det smeltede magarine i.
Tilsæt det tørre skiftevis med mælken.
Smør en stor brødform 30 cm. Bag kagen midt i ovnen ved 180 grader i 45 min.

Creme

150 gr blødt smør
75 gr flourmelis
1 æggeblomme
4 spsk kakao

Rør flourmelis og smør hvidt, hæld æggeblommen i sammen med kakao og rør det sammen til en smidig chokoladecreme

Jeg skar den ud da den var frossen, det gjorde at den var nemmere at arbejde med.
Stykket jeg skar ud i midten, lå jeg på den bagereste del af kagen, så den blev lidt højere der.


pyntet med creme, slik, playmobil pirater og sejl.



Jeg siger jer denne opskrift er bare super god og lækker.

Jeg havde lidt tilbage der stod i køleskabet i et par dage og den var stadig lige så luftig og overhovedet ikke tør.


~Mette

2 kommentarer:

  1. Jeg har tænkt mig at prøve denne opskrift af på mandag, til min søns fødselsdag. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål; Hvad måler den form du har brugt? :-)

    SvarSlet
  2. Er også interesseret i mål på den form der er brugt

    SvarSlet